Otázky a odpovědi

Jaké jsou povinnosti strážní služby a kdo hradí náklady na ostrahu?

Strážní služba byla zřízena na základě požadavku developera, zejména z důvodu ochrany jeho majetku a bezpečnosti v areálu, do doby nastěhování většiny nových vlastníků. Výkon strážní služby skončí ke dni 31.7.2008. Náklady na tuto službu plně hradí developer. Strážní služba má dohlížet zejména na to, aby se v areálu nepohybovaly nepovolané osoby a nedocházelo k nepovolenému vyvážení věcí z areálu, s cílem snížit riziko krádeží v dosud nepředaných bytech. Prosíme proto o Vaše pochopení v případě, že budete strážní službou kontrolováni. Strážní služba dostává hlášení o předaných bytech, ale se zvyšujícím se počtem osob v areálu je výkon služby stále obtížnější.

STA, internet a kabelová televize

V domech je rozvedena společná televizní anténa, která byla naprojektována a instalována jako analogová soustava. Dle investora neexistuje žádný platný předpis, který by nařizoval její digitalizaci. Domy nejsou napojeny na žádnou kabelovou televizi, možnost kabelové televize bude záviset na případném zájmu některého provozovatele kabelové televize na základě poptávky po nastěhování všech domů. V bytech jsou připraveny rozvody pevné linky. Společnost O2 je v současné době schopna připojit pevnou linku a internet do rychlosti 2MB.

V dohledné době však O2 provede takové úpravy na svých rozvodech (mimo Vaše domy), aby bylo možno do jednotlivých domů a bytů instalovat internet o vyšší přenosové rychlosti a následně používat kabelovou televizi po telefonní lince.

Na co slouží mimořádná záloha ve výši 5.000,- Kč?

Tato mimořádná záloha slouží pro dotaci provozních účtů jednotlivých domů, aby bylo možno od počátku v řádném termínu hradit došlé faktury. Kromě toho i developer složil další zálohu na tyto účty. Velkým výdajem hned na počátku je např. pojištění na období jednoho roku, které je třeba zaplatit nyní a které by v případě sjednání na kratší dobu bylo relativně výrazně dražší, dále zálohy pro Pražskou teplárenskou a.s., pro PRE apod. Tato mimořádná záloha i všechny řádné zálohy budou vyúčtovány ke konci prvního zúčtovacího období.

Kdy a jak budou v současnosti placené zálohy vyúčtovány?

 

Nyní se v projektu Zahrady nad Rokytkou nacházíme v prvním zúčtovacím období, které nazýváme obdobím „dočasné správy“, kdy smluvním partnerem je developer projektu. Toto období začalo dnem 1.7.2008 a z praktických důvodů jsme navrhli, aby pro všechny domy trvalo jednotně do 31.12.2008. V tomto období by měla nejprve vzniknout ze zákona a poté být ustavena společenství vlastníků pro všech sedm domů a měly by být navázány nové smluvní vztahy jménem těchto společenství s účinností od 1.1.2009. V období dočasné správy nezavádíme příspěvky do tzv. fondu oprav, všechny platby jsou zálohové (včetně režijních nákladů, které slouží k průběžnému provádění mimozáručních oprav a k odstranění projevů vandalismu) a budou zúčtovány v řádném termínu pro vyúčtování roku 2008, tj. do 30.4.2009, podle skutečných nákladů vztahujících se k tomuto období.  

Jak je navržena výše záloh?

U nových projektů je stanovení záloh poněkud obtížné, vycházíme tedy z naší zkušenosti. U jednotlivých bytů se mohou skutečné náklady na některé služby značně lišit podle skutečného způsobu užívání bytů, který nemůžeme v současné době předvídat. Pro další období budeme vždy předpis záloh korigovat podle výsledků předchozích období, popř. na základě individuální dohody s vlastníkem. V nejbližší době vlastníci, kteří již převzali byt, obdrží evidenční listy s podrobným rozpisem záloh.

Do kdy je společnost IKON vázána současnou smlouvou na správu?

Smlouvy na správu jsou v současné době dvě, na správu domů a na správu pozemků. Smlouva na správu domů bude po ustavení společenství vlastníků nahrazena samostatnými smlouvami pro každý z domů, které uzavřou společenství s vybranou správní firmou či firmami. Společnost IKON je připravena Vám nabídnout různé varianty smluv. Smlouva na správu pozemků přejde postupně na 195 vlastníků bytů v projektu Zahrady nad Rokytkou a potrvá do té doby, než ji jedna ze stran případně vypoví.

Čí je pozemek parku parc. č. 1651/1?

Tento pozemek není součástí souboru pozemků ve vašem spoluvlastnictví. Náleží developerovi projektu a bude součástí další etapy výstavby. S ohledem na prostorovou vazbu na vaše společné pozemky i na omezení budoucích negativních dopadů na užívání vašich pozemků v průběhu další etapy stavby nechal developer provést parkovou úpravu tohoto pozemku již nyní. O tuto parkovou úpravu bude generální dodavatel stavby prostřednictvím svého subdodavatele zahradnických prací pečovat po dobu dvou let. Pozemek vám bude běžně přístupný.

Kdo, na čí náklady a dokdy má udržovat společnou zeleň?

 Jedná se zejména o pozemky parku podél Rokytky a dětské hřiště. O této situaci jsme v posledních dnech několikrát jednali (naposledy dne 8.9.2008) s developerem, generálním dodavatelem stavby firmou SKANSKA a subdodavatelem zahradnických prací firmou CARGO. Byli jsme ujištěni o tom, že generální dodavatel i subdodavatel potvrzují svůj smluvní závazek starat se o veškerou zeleň v projektu po dobu prvních dvou let, jako součást dodávky stavby. Byli jsme informováni o tom, že existovaly určité rozpory ve výkladu smlouvy mezi generálním dodavatelem a subdodavatelem, nyní však již došlo k dohodě a sekání trávy na pozemcích parku a odplevelení bude provedeno v nejbližší době. Podle našeho názoru také nebyly řádně provedeny čisté terénní úpravy parku, požádali jsme o odstranění kamenů, doplnění ornice a dosetí trávníků. Pokud jde o uschlé stromy, subdodavatel si je toho vědom a během podzimu uhynulé stromy nahradí. V případě, že tyto práce nebudou do konce listopadu 2008 provedeny, budeme je vaším jménem řádně reklamovat.

Kdo, na čí náklady a dokdy má udržovat trávníky na zahrádkách?

K údržbě trávníků na zahrádkách je též zavázán generální dodavatel stavby a jeho subdodavatel firma CARGO, po dobu prvních dvou let, jako součást dodávky stavby. Pokud si ale někteří vlastníci zahrádek tuto službu nebudou přát nebo pro ně z jakéhokoli důvodu bude obtížné zpřístupnit zahrádky v termínech navržených firmou, nemusejí této služby využívat.

Kdo, na čí náklady a dokdy má udržovat opěrné zdi?

Opěrné zdi byly navrženy jako součást pozemků zahrádek, měli by se o ně tedy kompletně starat vlastníci zahrádek. Pokud jde o stavební část opěrných zdí, platí pětiletá záruka jako na jiné součásti staveb, případné pozdější problémy by měli řešit vlastníci zdí. Pokud jde o údržbu popínavé zeleně na opěrných zdech, po dobu dvou let se o ni též bude starat firma CARGO, poté by asi bylo praktičtější po dohodě vlastníků zahrnout tuto údržbu popínavé zeleně, pravděpodobně s minimálními nároky, do údržby společných pozemků.

Kontakt

Váš správce: IKON spol. s r.o.

praha8@ikon.cz

ředitelství společnosti:
Nehvizdská 22/8
19800 Praha 9 - Hloubětín
tel.: 281862741
mobil:777 757183

Vaše pobočka:
Kandertova 1a
18000 Praha 8 - Libeň
tel.: 286580295-6
mobil: 777 757184

hasiči: 150

záchranná služba: 155

havarijní služba:

vyprošťování z výtahů: 257 293 123

ostatní odkazy jsou uvedeny na stránce Důležité kontakty

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si web zdarma!Webnode